“What they didn’t manage to burn they threw in the water,” said Serhi Scherbyna, the editor of The Insider, an online investigative journalism website, who said he found irrefutable proof linking the coal trading enterprise that won about $1.5 billion in government contracts last year to the company that managed the presidential estate, its private golf course and zoo. “I wasn’t surprised at all,” he said. “I’ve lost so much of my health trying to prove this connection. As a journalist, I felt satisfied. I could finally prove the theories I had put forward. As a man, I felt I had been lied to. I was holding in my hand proof. It was the feeling of a scientist who has proven his theory with evidence.” By Tuesday, journalists had photographed all of the approximately 20,000 soggy pages and posted them on a WikiLeaks-like website, Yanukovychleaks.org.